درس هایی از زندگی سرالکس فرگوسن کتابی در باب مدیریت و رهبری

الکس فرگوسن رهبری و مدیریت

بی تردید سرآلکس فرگوسن ، سرمربی افسانه ای تیم منچستر یونایتد(شیاطین سرخ ) اسطوره ای بی نظیر در عالم فوتبال ، مدیریت و رهبری محسوب می شود. اوکه رکورد دار فتح جام در فوتبال جزیره محسوب می شود پس از بازنشستگی از دنیای فوتبال در سال 2013 میلادی مبادرت به نوشتن کتابی از زندگی حرفه ای خود نمود که  پرفروش ترین کتاب در سال مزبور شد و خواندن این کتاب بی نظیر می تواند درس های بسیار مهمی از چگونگی مدیریت و رهبری را به ما نشان دهد .

این کتاب که با ترجمه  و چاپ های مختلف در بازار موجود است و تقریبا تمام سایت های فروش کتاب آنرا دارند .

فرگوسن در این کتاب چگونگی نگاهش به تیم داری ، باشگاه داری و یک مجموعه ای بزرگ که می تواند به عنوان برند تضمین کننده تامین مالی سازمان محسوب شود را به زبانی بسیار سلیس برای خواننده بازگو می کند .او پس از بازنشستگی و رخصت از دنیای فوتبال همواره نگاه متخصصان حوزه مدیریت و رهبری را در پی خویش داشته که چگونه می توان ریس بود و محبوب!چگونه می توان ضامن موفقیت های تیم بود .چگونه می توان عطش سیری ناپذیری بردن را نزد بازیکنان حفظ کرد و آنان را به سمت اهداف مورد نظر خود هدایت نمود .

بی شک مدیریت و رهبری به سبک فرگی برای هر خواننده ای جذاب و پرکشش است و وقتی کتاب را دردست بگیرید دیگر نمی توان از ادامه بازماند.

او خیلی راحت و ساده سخن می گوید و به همین دلیل فرمول هایی که ارائه می دهد سهل و ممتنع است .موضوعاتی که شاید خیلی  بدیهی بنظر رسد اما وقتی زوایای پنهان آن را می بیند مشخص می شود چهره یک مرد و رهبر بزرگ در پشت آن قرار دارد .

ماجرای اخراج شدنش در ماه های اولیه حضورش در تیم ، پرتاب کفش به سمت دیوید بکهام ، خاطره فینال جام قهرمانان با بایرن مونیخ و شب رویایی منچستر یونایتد ، مثال پرواز غازها بصورت هفت که نمادی از کار تیمی است و الهام بخش تیم برای همسو بودن است ، نصب عکس کارگران ساختمان راکفلر سنتر در ارتفاع چندصدمتری روی تیرآهن بدون هیچ حفاظ که بیانگر از جان گذشتن و فداکاری تیمی افراد برای رسیدن به هدف مورد نظر است در دفتر کارش  نمونه هایی جذاب از داستان های فرگی در دل کتاب بشمار می رود . شما را به خواندن این کتاب بی نظیر در عرصه مدیریت و رهبری دعوت می کنم .شاهین سلطانی مدرس تحلیل رفتار متقابل TA

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *